24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się

logo



startowa startowa  a  mapa mapa strony  a  ulubione ulubione  a  kontakt kontakt



wyszukaj
Diety >> Dieta dla grupy krwi B


Założenia:
Pochodzenie grupy krwi B: asymilator - adaptujący się do nowych warunków klimatycznych i mieszania się populacji; reprezentujący naturalne dążenie do większej równowagi między napięciami mentalnymi a żądaniami systemu odpornościowego.

Osoby z grupą krwi B jako że są nieco odrębne, wydają się bardziej podatne na egzotyczne zaburzenia systemu odpornościowego, takie jak stwardnienie rozsiane, toczeń i syndrom chronicznego zmęczenia. Osoby z grupą krwi B starannie przestrzegające zalecanej diety często mogą obejść groźne choroby i żyć długo i w dobrym zdrowiu. Dieta dla grupy krwi B jest zrównoważona i urozmaicona, obejmując szeroki wachlarz żywności. Reprezentuje wszystko to, co “najlepsze z królestwa zwierząt i roślin”. Najbardziej sprzyjają tyciu kukurydza, gryka, soczewice, orzeszki ziemne i siemię sezamu. Każde z tych rodzajów żywności posiada inną lektynę, ale wszystkie wpływają na efektywność procesu metabolicznego, wywołując zmęczenie, zatrzymanie płynów i hipoglikemię - groźny spadek cukru we krwi po zjedzeniu posiłku.

Problemem z “ ;p asieniem się” - jedzeniem wielu małych posiłków w ciągu dnia polega na tym, że zakłóca się naturalne sygnały głodu wysyłane przez ciało; możesz czuć się głodny przez cały czas - a więc niezbyt pomocna sytuacja, jeżeli próbujesz stracić na wadze. Lektyna glutenowa dołącza się do problemów powodowanych przez inne rodzaje żywności zwalniające metabolizm. Kiedy żywność nie jest skutecznie trawiona i spalana jako paliwo dla ciała, jest magazynowana w postaci tłuszczu. Sam w sobie gluten pszeniczny nie atakuje grupy B tak groźnie, jak grupy 0. Jednak kiedy dodasz pszenice do mieszanki kukurydzy, soczewicy i orzeszków ziemnych, efekt końcowy jest tak samo niszczący. Grupy B, które chcą stracić na wadze, powinny definitywnie unikać pszenicy. Jeśli osoby z grupa krwi B przestają, spożywać żywność zawierająca toksyczne lektyny, to z powodzeniem udaje się im kontrolować wagę. Nie masz żadnych psychologicznych barier do utraty wagi, takich jak problemy z tarczycą, które mogą w tym przeszkadzać osobom z grupą krwi 0. Także nie cierpisz na zaburzenia trawienne.

Produkty, które należy spożywać oraz te, których powinno się unikać:

Mięsa i drób
Wskazane: Baranina, dziczyzna, jagnię, królik.
Unikać: Bekonu, gęsi, kaczki, kurczaków, kuropatwy, przepiórek, serc, szynki, wieprzowiny.

Owoce morza
Wskazane: Aloza, dorsz, flądra, granik, łupacz, łosoś, jesior, kawior, makrela, nawęd żabnica, młode szczupaki, morlesz, morszczuk, pstrąg morski, sardynka, szczupak, plamiak, sola.
Unikać: Barakudy, bieługi, homara, ostryg, ośmiornicy, raka, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, okońa morskiego, sardeli, skrzydelnika, omułków jadalnych, ślimaków, węgorza, żółwia, żab.

Jaja i nabiał
Wskazane: Chude lub 2% mleko, jogurt, jogurt mrożony, jogurt z owocami, kefir, mleko owcze, ser farmer, ser feta, ser mozzarella, ser owczy, ser ricotta, serek wiejski.
Unikać: Lodów, sera amerykańskiego, sera blue, sera string.

Oleje i tłuszcze
Wskazane: Olej z oliwek.
Unikać: Oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, oleju sezamowego, oleju słonecznikowego, oleju canola.

Orzechy i pestki
Wskazane: Większość orzechów i pestek nie jest wskazana dla grupy B.
Unikać: Masła sezamowego, masła słonecznikowego, masła orzechowego, orzecha filbert, orzechów nerkowca, nasion pinii, orzechów pistacjowych, maku, pestek dyni, pestek słonecznika, siemienia sezamu.

Fasole i inne rośliny strączkowe
Wskazane: Fasola czerwonej soi, fasolka limejska, fasolka navy, fasolka nerkowata.
Unikać: Fasoli aduke, azuki, czarnej, “czarne oczko”, garbanzo, pinto, soczewicy amerykańskiej, czerwonej, zielonej.

Zboża
Wskazane: Orkisz, otręby owsa, otręby ryżowe, owsianka, proso, ryż dmuchany.
Unikać: Amarantu, gryki, jęczmienia, kamutu, kasha, kremu z pszenicy, kukurydzianki, nasion pszenicy, otrębów pszenicy, płatków kukurydzianych, siedem zbóż, żyta.

Chleb i grzanki
Wskazane: Chleb z brązowego ryżu, chleb esseński, chleb ezechiela, proso, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie wasa.
Unikać: Bułek kukurydzianych, chleba z otrębów pszennych, chleba wieloziarnistego, 100% chleba żytniego, chrupek żytnich, mąki durum, obwarzanek, pełnopszennego chleba.

Ziarna i makarony
Wskazane: Mąka z owsa, mąka ryżowa.
Unikać: Dzikiego ryżu, gryki, kasha, makaronu z karczocha, makaronu soba, mąki couscous, mąku glutenowej, mąki jęczmiennej, mąki pszennej, mąki pszennej bulgur, mąki żytniej, pszennej mąki durum.

Warzywa
Wskazane: Bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, fasola limejska, gorczyca, grzyby shiitake, kapusta bezgłowa, kapusta biała, kapusta chińska, kapusta czerwona, kalafior, marchew, pasternak, pietruszka, papryka czerwona, papryka jalapeno, papryka zielona, papryka żółta, słotkie ziemniaki.
Unikać: Awokado, dyni, karczocha amerykańskiego, karczocha jerozolimskiego, kiełków mung, kiełków rzodkiewki, kukurydzy białej, kukurydzy żółtej, oliwek czarnych, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, oliwek zielonych, pomidorów, rzodkiewki, tempeh, tofu.

Owoce
Wskazane: Ananas, banan, czarne winogrona, jeżyna, papaja, śliwki ciemne, śliwki czerwone, śliwki zielone, winogrona.
Unikać: Granatów, karamboli, opuncji, orzechów kokosowych, persymonów, rabarbaru.

Soki i napoje
Wskazane: Sok z ananasa, sok z kapusty, sok z papai, sok z wionogron, sok z żurawiny.
Unikać: Soku pomidorowego.