24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się

logo



startowa startowa  a  mapa mapa strony  a  ulubione ulubione  a  kontakt kontakt



wyszukaj
Diety >> Dieta dla kobiety dynamicznej


Zanim zaczniesz przejrzyj jadłospis i zwróć uwagę, które potrawy możesz zjeść poza domem, a które musisz przygotować sama.

Zajęcia domowe rozłóż w taki sposób, by choć częściowo przyrządzać obiady poprzedniego dnia. Dzięki temu nie będziesz zbyt długo czekała na posiłek po powrocie z pracy.

Obiady dla rodziny zaplanuj tak, żeby przynajmniej część dań pokrywała się z twoimi (domownicy zjedzą oczywiście więcej niż ty); nie będziesz gotowała dwóch różnych posiłków.

Pamiętaj, że możesz zamieniać skład drugiego śniadania z tym, co w diecie przewidziano na kolację.

Tygodniowe zakupy

Przygotuj zapas świeżych owoców, warzyw i produktów mlecznych. Także mięso i ryby możesz kupić z wyprzedzeniem i poporcjowane przechowywać w zamrażalniku. Biały ser i wędliny lepiej jednak kupować częściej w małych ilościach, bo szybko się psują. Unikaj słodkich napojów orzeźwiających Są wrogiem każdej diety odchudzającej. Szklanka napoju typu cola dostarcza tyle kalorii co 3 kostki cukru. Soki owocowe powinny być świeżo wyciśnięte. Produkowane przemysłowo zwykle zawierają sporą dawkę cukru. Soki warzywne są mniej kaloryczne od owocowych.

Alkohol tylko czasami

Nie ma wartości odżywczych i dostarcza pustych kalorii, które tuczą. Dietetycy pozwalają jednak wypić kieliszek wina przy specjalnej okazji, bo uważają, że korzyści psychiczne płynące z tego faktu są większe niż szkody. Ale pamiętaj: tylko jeden kieliszek i tylko przy specjalnej okazji.

Poznaj MKŻ...

...czyli Metodę Kontroli Żołądka. Przy stole zapnij pasek: uczucie sytości pojawi się wcześniej niż zwykle. Po 2 tygodniach stosowania paska będziesz szybciej, już bez niego, czuła się syta.

Niektóre lekarstwa tuczą

Jedne dlatego, że zatrzymują płyny, inne, bo zwiększają apetyt. Środki psychotropowe biją na tej liście rekordy. Leki na zaburzenia nerwowe, począwszy od uspokajających, aż do antydepresyjnych, są zagrożeniem dla figury: około 30 proc. pacjentek tyje od 5 do 30 kg. Drugie miejsce zajmują leki zawierające hormony. Często są przyczyną tycia, gdyż zatrzymują wodę i sól w tkankach, także podnoszą poziom tłuszczów. leków przeciwzapalnych może spowodować przytycie od 1 do 4 kg, zwłaszcza jeśli są zażywane przez dłuższy czas i w dużych ilościach. Na szczęście nadwagę da się szybko zgubić. Antybiotyki niezwykle rzadko są przyczyną wzrostu wagi, z wyjątkiem penicyliny, która stosowana długo, może powodować tycie.

Uwaga na preparaty zawierające wapń! U niektórych osób pobudzają one apetyt. Mikrofalówka twoim sprzymierzeńcem. Nie tylko dlatego, że oszczędza czas, lecz także dlatego, że do przygotowywania potraw niepotrzebny jest tłuszcz. Możesz w niej przyrządzać mięsa,ryby, warzywa, pieczarki, a także podgrzewać wszystkie dania.

Kochaj się!

To odchudza. Kochając się, spalamy około 200 kalorii. Znaczy to, że chodząc do łóżka średnio 3 razy w tygodniu, możemy stracić do dwóch kilogramów miesięcznie. Widzisz więc, że nie wszystko co dobre musi tuczyć!

Uwaga . Uwaga . Uwaga!!!

Zamiast mleka o zawartości 0,5 proc. tłuszczu albo jogurtu naturalnego możesz pić mleko i jogurt odtłuszczone bądź maślankę, a kromkę grahama zastąpić dwiema kromkami chrupkiego pieczywa. Rano polecamy kawę, ale jeśli jej z jakichś powodów nie pijasz, możesz zamienić ją na herbatę z mlekiem. Sery żółte zawierają sporo tłuszczu, więc są wysokokaloryczne. Jeżeli masz taką możliwość, kupuj niskotłuszczowe, np. Hit lub Borynę.

Poniedziałek

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc. tłuszczu), kromka grahama, 2 plasterki polędwicy drobiowej, liść sałaty
• II śniadanie: duże jabłko i mały naturalny jogurt
• Obiad: pierś kurczaka usmażona na łyżce oliwy, ugotowany ziemniak, sałatka z 3 pomidorów, 1/2 cebuli, papryki i plasterka chudego białego sera, szklanka soku z pomarańczy
• Kolacja: sałatka z 250 g (pół paczki mrożonki) podgotowanej włoszczyzny, 1/2 szklanki ugotowanego na sypko ryżu i dużego plastra sera gouda

Wtorek

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc.), kromka grahama, łyżka twarożku ziołowego
• II śniadanie: gruszka i mały jogurt naturalny
• Obiad: 2 kostki morszczuka skropione sokiem cytrynowym i usmażone na łyżce oliwy, ugotowany ziemniak, surówka ze szklanki białej kapusty, cebuli, marchewki, 1/2 selera, łyżki natki pietruszki, przyprawiona sokiem cytrynowym, szklanka soku jabłkowego
• Kolacja: sałatka z 250 g (pół paczki mrożonki) podgotowanych brokułów, plastra chudej szynki z sosem z 3 łyżek jogurtu naturalnego i łyżki musztardy

Środa

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc.), kromka grahama, mały plaster sera gouda
• II śniadanie: 1/2 grejpfruta i mały jogurt naturalny
• Obiad: plaster pręgi wołowej przyprawiony oregano, podsmażony na łyżce oliwy i duszony z 1/2 cebuli i marchewką, ugotowany ziemniak, 2 ugotowane pory (białe części), szklanka soku z czarnych porzeczek
• Kolacja: sałatka z tuńczyka w sosie własnym (135 g), 2 łyżek groszku, 2 łyżek kukurydzy, 1/2 szklanki ugotowanego ryżu, pomidora i 1/2 cebuli, przyprawiona cytryną

Czwartek

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc.), kromka grahama, 2 plasterki szynki drobiowej,kawałek papryki
• II śniadanie: szklanka mleka (0,5 proc.) zmiksowana ze szklanką mrożonej mieszanki kompotowej
• Obiad: kotlet z piersi indyka przyprawiony bazylią i usmażony na łyżce oliwy, 250 g (pół paczki mrożonki) podgotowanej "zupy włoskiej", ugotowany ziemniak
• Kolacja:sałatka ze szklanki ugotowanego kalafiora, gruszki oraz plastra sera gouda i łyżeczki otrąb pszennych, przyprawiona sokiem cytrynowym i szczyptą cynamonu

Piątek

• I śniadanie:1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki, mleka (0,5 proc.), kromka grahama, łyżka twarożku
• II śniadanie: 2 mandarynki i mały jogurt naturalny
• Obiad: jajko sadzone, usmażone na łyżce oliwy, ugotowany ziemniak, 250 g (pół paczki mrożonki) marchewki z groszkiem, szklanka soku z pomarańczy
• Kolacja: sałatka z 100 g piersi wędzonego kurczaka, 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jęczmiennej, 2 łyżek kukurydzy i papryki, przyprawiona sokiem cytrynowym i curry

Sobota

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc.), kromka grahama, plasterek sera gouda
• II śniadanie: duże jabłko i mały jogurt naturalny
• Obiad: bity zraz wołowy, usmażony na łyżce oliwy, 250 g (pół paczki mrożonki) ugotowanego paprykarza, ugotowany ziemniak, szklanka soku z czarnych porzeczek lub pomarańczowego
• Kolacja: sałatka z tuńczyka w sosie własnym (135 g), 3 liści sałaty, 2 pomidorów, 1/2 cebuli i czerwonej papryki, przyprawiona sokiem cytrynowym

Niedziela

• I śniadanie: 1/2 szklanki kawy z 1/2 szklanki mleka (0,5 proc.), kromka grahama, plasterek chudego białego sera, łyżeczka niskosłodzonego dżemu
• II śniadanie: szklanka mleka (0,5 proc.) zmiksowana ze szklanką czarnych porzeczek (świeżych lub mrożonych)
• Obiad: pierś pieczonego kurczaka, ugotowany ziemniak i 250 g ugotowanych brokułów, szklanka soku wielowarzywnego
• Kolacja: sałatka z ugotowanego kalafiora (szklanka), plastra chudej szynki i gruszki,