24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się

logo



startowa startowa  a  mapa mapa strony  a  ulubione ulubione  a  kontakt kontakt



wyszukaj
Diety >> Dla faceta 1


Prawie każdy mężczyzna jest miłośnikiem domowego zacisza, wygodnego fotela i… tradycyjnej kuchni. Niestety, skutki delektowania się jajecznicą na boczku, pieczonymi kiełbaskami lub schabowym z frytkami okazują się żałosne. Możesz jednak pomóc swemu mężczyźnie w odzyskaniu ładnej sylwetki. Namów go na ziemniaczaną dietę! Pieczone ziemniaki z twarożkiem
Zmieszać 5 dag chudego twarożku z ugotowanym na twardo i posiekanym białkiem jajka oraz łyżką posiekanego szczypiorku. Twarożek skropić sokiem z cytryny. Na 3 łyżeczkach oleju obsmażyć 20 dag ugotowanych w mundurkach, obranych i pokrojonych w plastry ziemniaków. Podawać z masą twarożkową nałożoną na liście sałaty.

Gulasz ziemniaczany z indykiem
Obrać i drobno pokroić szarlotkę, 20 dag ziemniaków, kalarepę. Podsmażyć na łyżce oleju. Posypać suszonym kminkiem, lubczykiem oraz listkami świeżego selera naciowego. Wlać 200 ml bulionu warzywnego i ugotować do miękkości. Dodać 5 dag chudego twarożku oraz 10 dag pokrojonego w paski i podsmażonego indyka. Gulasz doprawić do smaku.

• Na dobry początek dnia - śniadania do 300 kalorii. W twoim porannym menu nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, chudej wędliny oraz białych serów. Z naszych kanapkowych propozycji (każda ma nie więcej niż 300 kalorii) na pewno wybierzesz coś dla siebie. Do tego wypij filiżankę kawy lub herbaty (jeśli słodzonej, to tylko słodzikiem!). Takie śniadanie z pewnością będzie miłym początkiem dnia.

Kanapka z serem i czerwoną papryką
Dwie kromki chleba pełnoziarnistego posmarować łyżeczką margaryny (najlepiej o obniżonej zawartości tłuszczu). Na każdą kromkę nałożyć po 2 listki starannie opłukanej i osuszonej sałaty, 10 dag żółtego sera pokrojonego w cienkie słupki oraz 10 dag czerwonej papryki pokrojonej w wąskie paseczki. Posypać drobno posiekanym szczypiorkiem.

Kanapka z łososiem i ogórkiem
Dwie kromki chleba pełnoziarnistego posmarować łyżeczką margaryny lub masła. Nałożyć dwa liście sałaty i pół pokrojonego w plasterki świeżego ogórka (warzywo można cienko obrać ze skórki). Na wierzchu położyć plastry wędzonego łososia (5 dag). Posypać 2-3 łyżkami opłukanego, otrzepanego z wody i drobno posiekanego szczypiorku.

• Sycą, ale nie tuczą - obiady do 300 kalorii Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na którąś z proponowanych diet, czy też sama ułożysz zestaw posiłków, pamiętaj, że najbardziej kaloryczny jest tłuszcz. Dlatego, jeśli chcesz schudnąć, jedz go jak najmniej. Zrezygnuj z wieprzowych wędlin i mięsa, sałatki zamiast olejem doprawiaj sokiem z cytryny, a zupy lub sosy zagęszczaj purée ziemniaczanym.

Pierś kurczaka z pomarańczą
15 dag piersi kurczaka pokroić, oprószyć solą oraz pieprzem i podsmażyć na łyżeczce oleju. Dodać 10 dag pokrojonego pora i chwilę smażyć razem. Wlać sok wyciśnięty z połowy pomarańczy i dusić jeszcze ok. 3 minut. Doprawić. Podać z podzieloną na cząstki pomarańczą. Zamiast kurczaka możesz użyć piersi indyka.

Filet z flądry z warzywami
20 dag fileta z flądry oprószyć solą oraz pieprzem i skropić sokiem z cytryny. Zwinąć i spiąć wykałaczką. 15 dag kalarepy oraz 15 dag marchwi umyć i drobno pokroić. Zeszklić na łyżeczce margaryny. Dodać 8 dag zielonego groszku i krótko podsmażyć. Doprawić łyżką kremówki, włożyć roladkę rybną i dusić razem 7 minut. Udekorować posiekaną trybulą.

•Dla zdrowia i gładkiej skóry - różne sposoby oczyszczania organizmu Gdy zjadasz więcej białka i tłuszczu, niż potrzebujesz, tworzą się nadwyżki energetyczne. Wtedy tyjesz i dodatkowo zatruwasz organizm. Toksyczne resztki gromadzą się w różnych częściach ciała i atakują najsłabsze organy. Aby zachować urodę i zapobiec chorobom, powinnaś stale oczyszczać organizm, np. przez głodówki, oddychanie, dietę.

Odmładzająca głodówka
Gdy nie dokuczają ci wrzody, nadczynność tarczycy, nie chorujesz na cukrzycę, możesz przeprowadzić oczyszczającą głodówkę. Na początku jednodniową, potem dłuższą. W tym czasie nic nie jesz, tylko pijesz wywar z gotowanych warzyw: 2 marchewek, 3 pietruszek, 3 cebul, selera, 2 porów oraz 1 kg ziemniaków gotowanych w łupinach. Wspomagają one działanie gruczołów trawiennych. Świeże lub w postaci soków ułatwiają przyswajanie pożywienia i pobudzają wydalanie produktów przemiany materii. Zjadany na czczo grejpfrut ułatwia przyswajanie białek, tłuszczów, węglowodanów; pity na czczo (z wodą) sok z cytryny rozpuszcza złogi kwasu moczowego, utarte jabłko leczy biegunki.

•Jeśli lubisz warzywa i owoce - jedz do syta, ale mądrze Na śniadanie jedz głównie węglowodany dostarczające energii na cały dzień, na obiad produkty białkowe, a wieczorem - porcję węglowodanów pomagających spalić tłuszcz. Do każdego posiłku dodawaj dużo warzyw, zaś między posiłkami przegryzaj owoce. Dzięki tym prostym zasadom schudniesz, poczujesz się lepiej i… młodziej.

Bułeczka z szynką
Bułeczkę pełnoziarnistą (najlepiej posypaną nasionami sezamu) przekroić na pół i posmarować łyżką niskokalorycznej margaryny lub miksem jogurtowym. Nałożyć 2-3 listki opłukanej i osuszonej sałaty - np. lollo rosso lub zielonej - oraz plaster gotowanej szynki (bez tłuszczu!). Do tego dołóż duże jabłko oraz obraną marchewkę.

Sałatka owocowa
Gruszkę pokroić na cząstki, pół banana w plasterki. Owoce włożyć do miseczki. Dodać 4 łyżki płatków kukurydzianych delikatnie wymieszanych z 15 dag malin. Polać jogurtem. Jeśli bardziej niż płatki lubisz pieczywo, przygotuj bułeczkę z dżemem. Przekrój ją, posmaruj łyżką miksu jogurtowego i dżemem. Do tego 15 dag melona lub truskawek.

• Kolacje dla dbających o linię - do 350 kaloriiDieta nie musi oznaczać ciągłej walki z uczuciem głodu i pasma wyrzeczeń. Unikniesz tego, jeśli rozsądnie zaplanujesz menu. Postaraj się jadać małe porcje, ale często, np. 5-7 razy dziennie, a szybko przekonasz się, że nie tylko stracisz zbędne kilogramy, ale też poczujesz się znacznie lepiej. Rada ta dotyczy szczególnie osób w dojrzałym wieku.

Kolorowa kanapka z salcesonem
Kromkę pełnoziarnistego chleba posmarować łyżeczką margaryny lub miksu jogurtowego. Nałożyć 2 liście zielonej sałaty i 2 cienkie plasterki salcesonu włoskiego (5 dag). Małą marchewkę (8 dag) obrać, opłukać i pokroić w plasterki. Plasterki marchewki podać do kanapki razem z pomarańczą po-dzieloną na cząstki.

Kanapka z jajkiem i sosem serowym
Kromkę pełnoziarnistego chleba posmarować łyżeczką margaryny lub miksu jogurtowego. Nałożyć 2 liście zielonej sałaty, po pół drobno pokrojonej czerwonej, żółtej i zielonej papryki oraz ugotowane na twardo i pokrojone w ćwiartki jajko. Zmieszać 5 dag serka homogenizowanego oraz opakowanie gotowego sosu do sałatek. Sosem udekorować kanapkę.