24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się

logo



startowa startowa  a  mapa mapa strony  a  ulubione ulubione  a  kontakt kontakt



wyszukaj
Porady >> Energetyzująca żywność


-Jesteś zmęczona? -Nie przejmuj się, łatwo możesz to zmienić. Włącz do codziennego menu produkty, które poprawiają przemianę materii i stabilizują poziom cukru we krwi.

Jesienią, szczególnie po południu, zauważasz u siebie spadek energii. Takie objawy świadczą o złym funkcjonowaniu nadnerczy, słabej przemianie węglowodanów i cukrów oraz o diecie ubogiej w składniki odżywcze. Najważniejszym składnikiem pokarmowym niezbędnym do osiągnięcia poprawy nastroju są witaminy z grupy B, a także witamina C, magnez, cynk, żelazo, koenzym Q10. Odnajdziesz je w poniżej wymienionych produktach. Nie wystarczy samo włączenie ich do diety. Ogranicz kofeinę, słodycze, produkty mleczne. Pij ciepłą wodę z dodatkiem z traganka lub żeńszenia, naturalnego źródła witamin grupy B.

KIEŁKI

Powinnaś jeść wszystkie rodzaje kiełków (np nasion roślin strączkowych lub zbóż). Są podstawowym produktem dodającym energii- ożywiają, wzmacniają oraz regenerują organizm. Mają bardzo duże stężenie przeciwutleniaczy, wszystkie pierwiastki śladowe oraz białko, enzymy i błonnik.

FASOLA MUNG

Jedząc ją, poczujesz, że dosłownie rozsadza cię energia.

ZBOŻA

Stanowią dobre źródło witamin grupy B. Powoli uwalniają zawarty w nich cukier, dlatego zapewniają stały przepływ energii- nie odczuwasz niekorzystnych wahań cukru we krwi.

PŁATKI OWSIANE

Nie tylko pełne są składników pokarmowych dodających witalności, ale pomagają utrzymać cukier we krwi na stałym poziomie. Gdy zjesz owsiankę, od razu zauważysz, że łatwiej ci jest się skoncentrować i zapamiętać nowe rzeczy. Zjadaj na śniadanie miskę płatków owsianych na mleku, a przez cały ranek będziesz czuła przyjemny przyplyw energii.

WARZYWA

W zielonych warzywach, takich jak szpinak, brokuły, czy szparagi, znajdziesz kompleks witamin B oraz niezbędne dla podwyższenia energii żelazo i magnez. Warto też wiedzieć, że brokuły zawierają koenzym Q10, który ma decydujące znaczenie dla wytwarzania energii na poziomie komórkowym. Do każdej sałatki, czy zupy zawsze dodawaj natkę pietruszki, która zawiera bardzo dużo witamin B12 i C. Tej drugiej znajduje się w listkach pietruszki znacznie więcej niż np. w owocach cytrusowych.

WODOROSTY

Choć rzadko obecne na polskich stołach, są najbogatszy źródłem mikroelementów oraz witamin z grupy B i C. Daj się więc od czasu do czasu namówić na sushi albo orientalną zupę z wodorostami.

BRZOSKWINIE

To jedne z najbardziej energetyzujących owoców- zawarte w nich składniki odżywcze są łatwo przyswajalne- po ich zjedzeniu od razu poprawia ci się samopoczucie. Ale to nie koniec ich zalet. Zawierają dużo wody i mają lekkie działanie przeczyszczające, a także świetnie pomagają w usuwaniu toksyn z organizmu. Zmniejszają kwasowość krwi, zawierają składniki potrzebne do jej produkcji, a także regulują pracę jelit. Jadaj je w trakcie diety odchudzającej.

WINOGRONA

Lecznicze zalety winogron odkryli już starożytni. My tylko dodamy, że zawierają dużo magnezu, który bierze udział w pierwszej fazie przekształcania glukozy na energię, więc jedz je bez wyrzutów sumienia.

PESTKI SŁONECZNIKA

To bogate źródło białka, magnezu, żelaza, miedzi, witamin z grupy B, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), cynku. Możesz nosić pestki słonecznika przy sobie, np. w torebce. Przydadzą się gdy będziesz potrzebować zastrzyku energii.